a rose is a rose is a rose

P J Harvey

dagens låt: darling be there (p j harvey)

Kommentarer
Postat av: maya

är rubriken ett citat taget från CM "Stjärnan och matrosen"? I övrigt ; detär riktigt trevligt att läsa din blogg

2006-02-05 @ 18:56:15
Postat av: ulrika

nej, det är ett citat från en dikt av den amerikanska författarinnan gertrude stein.

lärde mig just att det ska var "rose is a rose is a rose", inte "a rose is a rose..." osv.

kul att du gillar min blogg, får se hur länge jag orkar hålla den här produktiviteten uppe... just nu är det bara så himla kul!

2006-02-05 @ 19:23:02
Postat av: ulrika

fast nu läste jag att hon faktiskt använt sig av båda varianterna. mest känt är dock "a rose is a rose is a rose", men Rose var tydligen en kvinna: "Rose is a rose is a rose..." från dikten "Sacred Emily".

2006-02-05 @ 20:08:19
Postat av: Anders

Hej Ulrika!

Dikten, cole swensen, bestod av sju verser, men de var numrerade 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9. Var det en miss eller ett experiment?

Rak högermarginal? I ovankanten av rutan som Du skriver i har Du fyra symbolknappar: 1) Rak vänster, 2) centrerad, 3) Rak vänster + höger, och 4) Rak höger.

Må gott!

Postat av: Magnus J

"Den här världen är full av pj harveys; kvinnor av smärta kvinnor av sorg"
Ulf Lundell "Nästan ditt namn" 1996

2006-02-06 @ 15:26:14
URL: http://www.hagenbk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback