fabrik fabrik fabrik

den lilla tidskriften fabrik. jag måste bara få nämna den och säga: den är så otroligt vacker, ja vacker - och bra! tidskriften varvar fantastiska svart-vita illlustrationer med litterära, musikaliska texter och uttryck. jag har ett nummer sen tidigare (no 3/04: den med den fallande svanen på) och nu vill jag ha alla! gärna i två exemplar vardera så att jag kan klä mina väggar med dem, tänk er en svartvit tapet av text och bild. underbart!

redaktörer för tidskriften är sara gunn och jenny rosengren. sen starten 2003 har de publicerat sex nummer av tidskriften, hela tiden i tätt samarbete med konstnärer, poeter och musiker.

varför skulle inte detta kunna bli årets tidskrift 2006?! kanske om man delar ut ett alternativt årets tidskrift-pris. ja, är det någon som vill göra det? vi sätter ihop en jury av något slag, är det någon som vill vara med? (robban? johan lindblom, jakob? andra intresserade? jenny t., ann h.? malte? sara, henric e.? jonas, nina, fredrik? sofia t.?) och nu menar jag dela ut pris till alternativa, små undergroundtidskrifter typ gräs, o-tidskrift, ryska huset och fabrik (jag har tyvärr bara koll på de litterära tidskrifterna men tipsa gärna om andra, musik? vet två: fozzie av sara reis och en till, får kompletterar med den uppgiften senare). fast jag har ju redan utsett en vinnare, ett högst personligt val förstås: fabrik fabrik fabrik... (var får de tag på alla dessa fantastiska illustratörer? sara eriksson som jag nämnde i ett tidigare inlägg borde passa perfekt, kanske har hon redan varit med?)

de senaste numret av fabrik står i hyllan i klassrummet på valand. jag har bläddrat igenom det, men kan inte se mig mätt på framsidesillustrationen. det är något med svartvita "illisar" som gör mig knäsvag...

i senaste numret medverkar:

fabrik no 2-3.05

(obs. bilden ovan är ej numrets framsidesillustration. även om den också är fin.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback