Vinyl: Jesus Egg that Wept

danielle dax (skivomslag)

Danielle Dax album Jesus Egg that Wept kom ut 1984 och jag tänker: det här låter precis som CocoRosie; det här är CocoRosie; det här måste vara CocoRosies husgudinna/förebild/stora idol. Och Kate Bush tänker jag. Fast mer skruvat, ibland med basröst. Som en Kate in Wonderland. Och det är så otroligt bra, det hade jag helt glömt bort. Jag njuter. Alla låtar på första sidan: Evil-Honkey Stomp, Pariah och Fortune Cheats, bäst just nu! Och skivomslaget: det är fantastiskt! Nu måste ni
lyssna!

Kommentarer
Postat av: CF

Ja! Kul! Herregud, Danielle Dax hade jag helt glömt bort. Och jag bara måste skaffa en vinylgrammofon (hur gammalt lät inte det?).
Själv ska jag sätta mig och lyssna på Cocteau Twins.

Postat av: ulrika

ja,visst är det kul, man glömmer bort - och återupptäcker, det är härligt! vissa saker blir plötsligt bra igen för att det gått tillräckligt lång tid, cocteau twins lyssnade jag massor på, kommer bli ett inlägg längre fram om min absoluta favoritskiva: blue bell knoll.

2006-02-24 @ 13:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback