demonstration i san fransisco 2003

demonstration i san fransisco



bilden ovan: det är jag i förgrunden och det är januari 2003. en stor demonstration hålls i san fransisco. mot kriget i irak. no blood for oil. visualize world peace. no war on iraq. first strike makes us terrorists. min son bär ett plakat där det står: there´s no way to peace, peace is the way. jag är stolt över att jag var där. ibland saknar jag kalifornien. för det mesta inte. amerika är ett stort och problematiskt land. det märkte man inte minst när man bodde där. jag vill aldrig tillbaka. jag vill tillbaka. finns trots allt saker jag saknar. träden kullarna havet. endel av de där känslorna kan man läsa om i min senaste bok. men det är ingen självbiografi. det är fiktion. det är verklighet. det är en bok.

nedan: exempel på plakat från demonstrationen.

bush hakkors/san fran demo


plakat demo san fran/axes of evil


alvin demo san fran
alvins plakat: there is no way to peace - peace is the way

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback