Vingård i södra Frankrike

Nu drar jag! Åker på semester en vecka till en vingård i södra Frankrike, till min faster och hennes man. Ska bara ta det lugnt, läsa, bada, äta gott, dricka lite vin - och försöka få ordning på mitt manus (det ska bli en ny bok!). Underbart att byta miljö, se något annat än vackra sommar-Stockholm (men grämer mig lite över att jag missar Accelerator, att jag inte får se och höra fantastiska Josephine Foster och Vashti Bunyan!). Nåväl, jag tar med mig digitalkameran så ni får se vingården! Och ja, vi får väl se om det blir någon "romance i la france"... Just nu vill jag bara slippa kärlek och allt annat sånt tjafs, orkar inte (det där lät väl inte bittert hoppas jag, var inte meningen), vill bara ta det lugnt; måste bort från storstadens brus, komplexitet, lockelser, allt det depraverade, dekadenta, bort från alla förvirrade människor. Ha det bra så länge!


Kommentarer
Postat av: anna

Jag tycker det låter väldigt sunt! (speciellt det där med att slippa kärlek och komplexitet). Jag ska lyssna med ett extra öra på Vashti för dig!! Önskar dig en vacker resa (sydfrankrike är gott nog efter min erfarenheter...) kram

Postat av: Helena

Hallå där! Nu är du väl allt hemma? Berätta lite om vingården. Jag skulle vilja ha en doftbeskrivning. Går det exempelvis att jämföra grekisk och fransk doft? Kanske finns jasminen på båda platser? Eller så är den utblommad... Berätta.
Och välkommen hem!

2006-07-12 @ 23:48:41
URL: http://sangvinikern.blogspot.com
Postat av: ulrika

ja, hemkommen - för en timme sen

ja, nån liten text om frankrike blir det framöver

har haft det skönt

2006-07-13 @ 16:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback