Dikt: Jonas Brun

Vaka.

Hur du sjunker
mot källans
sträva, röda botten.

Hur du
bränner genom.


---


Mjuka magens
mjuka
grop.

Lös händerna
ur fållan.


---


Att sakta
glida, tömmas.

Väggarna
smälter undan.

Låt mig ta det
ögonblicket. Låt
mig göra det till mitt.


---


Försöka fånga ur vind.



Det blir en kylig dag
också idag. Ljuset
är redan underbart.

Att undslippa
ljuset, uppslukas
av ljuset.


---


Blinkande glöd.

Att vara där det är som
klarast.

Värmen sjunker in, där
den redan anlöpt.


---


Andas nu.

Nervänd, nattligt
sluten.

Blås ut.
Långsamt mildrad.


---


Först åskan, sedan
blixten. Alltid så.

Ren och
skuren.

Bländning följer
på bländning.


 - ur Ett barn hos Gud, 2006

Kommentarer
Postat av: Jonas B

Hej Ulrika

Vad fint att bli citerad på din blogg! Det gör mig mycket glad.

Och också nyfiken på vem det är som saknar mig.

2006-03-11 @ 14:40:56
Postat av: ulrika

ja, jag förstår det. men kan tyvärr inte hjälpa dig där, hoppas personen ger sig tillkänna. till dig personligen...

den här helgen blev inte alls som jag tänkt, ligger sjuk, hosta och feber, suck. men har haft mejl och sms kontakt med j fram och tillbaka... så det känns bra. trots allt.

ev. kommer jag först till gtbg på tisdag. har fortfarande feber.

2006-03-11 @ 18:20:28
Postat av: Helena

Hej Ulrika!
Det var trevligt att se dig alldeles i verkligheten i torsdags kväll. Tråkigt att du blivit sjuk... Tur att det då finns Antony Hegarty att titta och lyssna på.
Krya på dig!

Postat av: Sara

Fina dikter.
Själv borde jag jobba, i stället tittar jag på stjärnor:

http://hubblesite.org/gallery/album/galaxy_collection/pr1998021b/

2006-03-16 @ 15:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback