Notwist & Delicious Goldfish Records

Jag har upptäckt en "nytt" band (hur jag lyckats missat dem är för mig obegripligt), Notwist, som spelar nån slags elektronisk indiepop, finns  likheter med Postal Service, Khonnor och  - My Bloody Valentine; och det kan knappast bli bättre med en sån kombination känns det som. De gav ut sitt 6:e, och senaste, fullängdsalbum Neon Golden 2002. Den här (för mig) väl dolda musikskatten fann jag genom två bloggar,  Add some music to your day och Popbloggen (där man kan lyssna på Notwists underbart melankoliska låt Pick up the phone). Ville bara säga tack tack tack för att ni finns!

Och då jag i ren desperation började letade efter Notwists album, hittade jag den slutligen på Delicious Goldfish Records, också det en fynd visade det sig...

notwist album
The Notwist: Neon Golden, 2002


Kommentarer
Postat av: Helena

Psst! Ville bara säga att det är knas på din länk (i länkspalten) till Delicious Goldfish Rec. Ett http för mycket...

Postat av: Anonym

tack nu har jag rättat till det...

2006-03-27 @ 16:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback