Vackrast just nu: Mi & Láu

Mi & Láu (träd)


... när det sköna är det enkla, avskalade men med en liten tvist, skevhet; och det är skört, intimt, som om någon viskade i ens öra, akustiskt och mycket sparsmakat orkestrerat; det här paret möttes i Paris, drabbades av en omedelbar förälskelse, flyttade till en stuga i Finland där de isolerade sig och skrev dessa sånger - och ja, det är lika vackert som det låter...

Lyssna och njut!


Mi & Láu in black/scen
(Klicka på bilden ovan för att komma till Young God Records)


Här kan man läsa en intervju med Michael Gira (tidigare Swans numera Angels of Light), mannen bakom skivbolaget Young God Records.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Myhre

Magnifik lågmäld musik att drömma sig bort till. Laddade ner gratislåten Older. Bra tips
Mvh Jimmy

Postat av: Jens

Åh! Det här gillar jag verkligen. Såg du This is our music dokumentären om dem?

2006-03-08 @ 19:06:23
URL: http://spaces.msn.com/fantomerna/
Postat av: ulrika

nej, den där dokumentären missade jag helt, va synd! jag hittade dem när jag surfade runt lite, lyssnade och letade efter nåt nytt, bra... dom är underbara!

2006-03-10 @ 22:17:22
Postat av: Lindansaren

Vilken märkvärdig start på en kärlekshistoria! Och själfull musik.

2006-03-14 @ 08:11:08
URL: http://b-haven.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback