Jag & ett träd vs jag & en strand

ulrika trädet halvbild
Foto: Björn Green

Jag vet inte riktigt varför jag gillar den här bilden så mycket, har förmodligen med trädet i bakgrunden att göra (har en viss svaghet för träd, i alla dess skepnader, oavsett årstid). Bilden togs inför publiceringen av min senaste bok, någongång under hösten-vintern 2004. Men nu är det iallafall dags att förnya sig och byta ut den här bilden mot en annan (bildrutan uppe till höger) - får bli denna istället (se nedan): det är nog ett av de "somrigaste" korten på mig någonsin. Och även om det är fyra år gammalt får det hänga med lite till! Dessutom passar det perfekt nu inför sommaren och värmen och solen (som förhoppningsvis snart kommer tillbaka, nu får det sluta vara så här kallt!) Fast helst skulle jag nog vilja använda fotot i mitt pass (vilket hör till ovanligheterna, passfoton brukar alltid bli värst), där lyckas jag se ut som en riktigt cool, och "vacker" dessutom, medlem i Badermeinhof-ligan, ha-ha-ha, en 2000-talets Ulrike Meinhof... "Ser man ut sådär bara måste man ju vara med i typ Badermeinhof-ligan", som J sa när han såg bilden!

stranden kalifornien (jag 2002)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback