Vackrast just nu: He Poos Clouds

Vad ni än gör, missa nu inte Final Fantasy (Owen Pallett) på Popaganda-festivalen torsdag kväll! Lyssnar just nu på nya albumet He Poos Clouds. Tänk er de vackraste popsånger, lite knasigt experimentellt, ofta storslaget, och en mjuk "mespoppig" röst (Hidden Cameras, Belle & Sebastian, Arcade Fire är några av de omedelbara referenserna). Allt inbäddat i stråkar, stråkar, stråkar och piano; en symfoniorkester - eller kanske mer av ett kammarorkester-sound - som spelar pop (folkpop), det låter fantastiskt! För min del är det kärlek vid första genomlyssningen. På Popaganda tror jag han kommer uppträda ensam med endast violin. Ser jag fram emot!

final fantasy owen
Owen Pallett (Final Fantasy)

Nobody who listens to it will ever again entertain thoughts of suicide.



http://www.tomlab.com/


------

Och nu har musik- och poesiprojektet äntligen tagit sin början, igår kväll träffades jag, J och M i M:s studio; vi har börjat spela in, ett första försök: min text, röst, ljud, diverse instrument; lek experiment, testa testa; lagt ljud och text ovanpå varandra, mixat redigerat ändrat, och det är så spännande, glad, det funkar, vi funkar ihop; dessutom låter resultatet redan fantastiskt... och bättre kommer det bli!

Kommentarer
Postat av: Robban

Hej vännen! Jag kommer 13.15 på fredag. Hade ingen möjlighet att åka på torsdagen, så jag går miste om Final Fantasy. Hårt, men sant. Hur som helst hinner jag se Loney, Dear på eftermiddagen innan vi går på Merz. Hör av mej. Kram.

2006-05-23 @ 20:57:52
Postat av: ulrika

hej, jag hänger gärna med på loney, dear (S hämtar A vid 4, annars hade han ju kunnat hänga med förstås). spelar vid halv sex. så drar vi direkt därifrån till debaser sen. ska kolla när han börjar spela men säkert framåt 10...

vi hörs!

2006-05-23 @ 21:17:39
Postat av: Helena

Det ser ut att bli en fin helg i Stockholm. Kika in pa Sangvinikern, där jag hoppas kunna rapportera intressant fran Berlin. Och vad bör jag inte missa i Berlin? Har du nagot tips?

2006-05-24 @ 22:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback