Wrap your troubles in dreams

Wrap your troubles in dreams
Send them all away
Put them in a bottle and
Across the seas they'll stay

Speak not of misfortunes
Speak not of your woes
Just steal yourself a holiday
Crouching by the door

Ride and sway to music's pain
Searing with the sides
Caress it with a lover's touch
For it shall be your bride

Wrap your troubles in dreams
Send them all away
Put them in a bottle
And across the seas they'll stay

(...)


Idag är det min födelsedag; idag ska jag slå in allt som är tråkigt och ledsamt i vackra paket, och skicka iväg dem. And across the seas they'll stay...

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis grattis grattis! Hoppas du haft en fin dag. Du är den tredje jag känner som fyller år idag. Kreativa konstnärliga människor är ni allihopa. Hoppas det gick bra i torsdags förresten. Hade gärna varit där!

Postat av: Jens

Grattis. Har du sett Sarah Kane på elverket?

2006-05-21 @ 20:59:50
URL: http://spaces.msn.com/fantomerna/
Postat av: ulrika

nej, jag missade den tyvärr, hade gärna sett! såg du den?

och förresten, tack för josephine foster-låten du skickade mig, gillade den, har lyckats hitta lazy hazel eyes nu, beställde häromveckan

2006-05-21 @ 21:20:29
Postat av: Sara

Grattis i efterskott!!!! Jag var i Kungälv och drack vin, hade ingen vidare ordning på någonting... Hoppas du blev ompysslad på fint sätt. Stor kram!

2006-05-23 @ 13:39:33
Postat av: Johan

grattis, ulrika! din present får bli en uppläsning i thn...:)

2006-05-23 @ 14:24:09
URL: http://www.jlindblom.blogspot.com
Postat av: Peter Björkman

Nico spelade väl in låten?
Nico får mig att tänka på Brandy Wahlén, sångerska i Allein och La Solitude och en av mina största inspirationskällor i livet...

2006-06-04 @ 22:23:28
URL: http://www.uppenbarhemlighet.blogspot.com
Postat av: ulrika

javisst, det stämmer, det är nico...

hade den låten som dagens låt nån dag tidigare

den är fantastisk!

2006-06-15 @ 19:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback