Bok- & Biblioteksmässan

Nu åker jag ner och träffar folk, och kollar på böcker och är litterär och läser en dikt i montern hos Föreningen Norden och gör lite reklam för Gtbgs och Trollhättans poesifestival, det ska bli så kul; och kanske tar soundofmusic emot pris för årets nättidskrift, det vore fint!


*
Missa inte:

(1)
Headlights - Kill them with Kindness (Polyvinyl Record, 2006)

 - som en blandning av och med influenser från såna älsklingar som My bloody Valentine, Arcade Fire, Broadcast och Yo La Tengo, kan det bli bättre?!! Indiepop-shoegaze-nostalgi på sätt och vis, men ändå alldeles, alldeles nytt och eget och otroligt, fantastiskt bra, jag lovar!
Uppdatering: ... och Death Cab for Cutie är också en tydlig referens, efter att ha lyssnat lite mer tycker jag nog förvillande lika ibland, på gott och ont!


(2)
Soft Hearted Scientists
- Uncanny Tales from the Everyday Undergrowth (My Kung Fu Recordings, 2005)

- kanske kan beskrivas som ett Magic Numbers med tydligare folkinfluenser; finns också likheter med  Grizzly Bears psykedeliska folkpop men med mindre elektroniska inslag; och sen lite västkust-60-tals-"california dreamin"-pop, jag blir helt galet lycklig av det här; jag behöver inget annat just nu!



FIY: Headlights ligger på  samma skivbolag som of Montreal och Saturday Looks Good to Me, också ett tips, lyssna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback