jag-är-övertrött-och-har-festat-i-dagarna-sju-och-allt-är-så-himla-lyckligt- jag-skrattar-så-tårarna-rinner-känslan

...åh, bokmässsan: världens största firmafest för galna, roliga, intressanta och fina litterära människor,  författare och tidskriftsredaktörer och andra, jag har fått overload på social samvaro, träffat en massa underbara människor, babblat och druckit vin och öl och whiskey, tappat bort en nyckel och fått tilllbaka den, varit på efterfester och blivit kompis med oväntade människor typ såna som verkligen inte gillar det jag skriver; och  jag har babblat mer och nätverkat och kanske nångång i framtiden kan det bli ett avlönat  jobb som musikkritiker men jag vet inte; och jag har blivit full och sentimental och kär i alla människor och varit på Park och Park och Park - och Harrys; och varit på Lyrikvännens släpp-fest och hört vacker arabisk trollbindande poesi, och Vertigos fest på Rio Rio-båten, och fått världens finaste meddelande på mobilen - ett ögonblicks inspelning från Casiotone for the painfully alones konsert här i Gtbg (tack Anders & Moa, ni är bäst, jag blev faktiskt alldeles rörd) och jag har kramats och givit bort kärleksförklaringar till alla mina vänner och varit särskilt glad och lycklig över min vän S:s förälskelse i M  och M:s förälskelse i S (ni är så fina, det där är riktig kärlek och jag blir avis!), ja överhuvudtaget mycket kärlek och hjärta och glädje, framför allt lyckan över all denna vänskap (Sara, Clara, Jonas, Kristoffer, Robban - ni har alla en särskild plats i mitt hjärta; Kristoffer jag lovar att bränna Bonnie Prince Billys senaste till dig, jag har ju adopterat dig nu vi är ju bror och syster eller hur?!). Och nåra nya: Johan, det var verkligen fint att träffas; tack för att ni bjöd in mig att läsa, även om det inte var världens roligaste ställe att läsa på i en monter när folk bara svishade förbi, och jag var bakis och nervös och hade alldeles för mycket darr på rösten, jag lovar nere i Trollhättan blir det bättre; och Fredrik, tack för en bra spelning på Lyrikvännen/Ariel/Kritikern- festen och för allt skratt, när jag är ledsen framöver kommer jag bara behöva öppna din bok och läsa vad du skrev när du signerade den (kul!) för att minnas den där roliga stämningen som uppstod, klick, ett så jävla skönt ögonblick av jag-är-övertrött-och-lite-lagom-skojigt-berusad-och-har-festat-i-dagarna-sju-och-allt-
är-så-himla-lyckligt-och-roligt-jag-skrattar-så-tårarna-rinner-det-bubblar-över-känslan; och Sigge och Malin: för fantastiskt härlig för- och efterfest, för er entusiasm, och för att ni är så gulliga och så gärna vill att jag och R ska bli ett par - men vi är bara vänner och det är så det ska vara, helt perfekt, vill inget annat. Också kul att träffa på: Henrik och Håkan, Magnus; Therese, Carl och  Fredrik (bra dj:ande på Park sen , "This charming man", ja!). Och Matti inte att förglömma, det var verkligen fint att vi hann ses där nån timme i torsdags, synd du inte kunde stanna fler dagar - vi måste ju försöka fixa det här nu med Rotor och arbetsförmedlingen, jag blir galen annars - och sen ses och fortsätta med projektet såklart!

Nä, nu ska jag lägga mig och bläddra i Ursula Andkjaer Olsens debutdiktsamling "Lulus sånger och tal", läsa om Martin Luuks skitroliga och rörande brevbok  "kära ballongis" och sen genast beställa den på nätet, och sen fortsätta läsa Erlend Loes tunna lilla bok "Maria & José", och kanske kan det hända att jag lyssnar på Fontän igen - har toklyssnat på "Alla kan se dig" hur många gånger som helst den här helgen  - så den låten blir utan tvekan helgens låt! Imorgon åker jag hem till Sthlm igen, ska bli skönt; kommer behöva sova i en vecka efter det här...


*
Och soundofmusic lyckades tyvärr inte ta hem nåt årets nättidskrift-pris - denna gång! Det gick istället till
O-tidskrift, kul!

"Årets nättidskrift förenar till synes utan ansträngning lek och ironi med stenhård självmedvetenhet och stora pretentioner. Med tydliga skribentröster som ömsom talar i kör, ömsom i dialog med varandra och omvärlden har de tillfört den samtida litteraturen något unikt. Detta serveras i en form som är underfundig, spännande och långt ifrån självklar. Årets nättidskrift leker och regerar."

Årets kulturtidskrift blev Lyrikvännen - Ann och Jenny har verkligen gjort ett fantastiskt jobb, har läst alla nummer med stor behållning och intresse; ni är verkligen värda det, grattis igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv! Det var fint att träffa dig också - som alltid. Det enda jag saknade var en efterfest i söndags.

2006-09-25 @ 20:41:44
Postat av: ulrika

"saknade efterfest i söndags"... skriver vem?!!

2006-09-25 @ 22:08:57
Postat av: Sara

Ja, Ulrika, det var fint alltihop och tröttsamt och förvirrande och... alldeles underbart. Nu marsch i säng med barnen! Och kärlek... ja... vad är det, hur gör man, kan det vara så här eller?? Nu ska jag ägna mig åt Dikt, det var mässans stora insikt. Dikt DIKT dikt. Kram! S

2006-09-25 @ 22:20:04
Postat av: moa

Ja, du sammanfattade stämningen jag hade under mässan rätt bra. Och jag säger som sara här ovan: mer dikt! (kom hem 15 diktsamlingar rikare och är i evig slukarålder)

puss och tack för sällskapet!

2006-09-25 @ 23:20:27
Postat av: Sigge

Tack själv! Det var historiskt.

2006-09-27 @ 18:13:07
Postat av: Sigge

Är din blogg inte inlagd på Bloggportalen.se förresten?? Då indexeras den inte av Bloggsök och kan inte hittas i sökningar!!
Lägg in dig nuuuu!

2006-09-27 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback