Måndag: måndag

... (21 september) för två veckor sedan exakt skrev jag så här till en vän:


(---) annars har jag sovit alldeles för länge på morgonen, en långsam sorgsen start vet inte vad jag ska ta mig till, mycket känslor, högt och lågt, en slags förväntan i mig ett pirr vet inte vad det beror på, men jag har haft en sån underbart rolig helg mött så mycket fina, bra människor den här helgen som varit. men jag vet inte vad det betyder eller ens vad jag ska göra med det, jag känner mig förälskad men inte i nån speciell, kanske i alla de där människorna, i livet, samtidigt som allt känns så meningslöst, allt är så motsägelsefullt svårt veta vad jag ska göra av mig själv, men det är förändringar pågång på väg in i nåt nytt nu

(---)




och här sitter jag nu måndag igen. efter en fantastiskt rolig helg. och ja, förändringar som om man  förbereder sig för något känner på sig. och ändå: saker händer så plötsligt oväntat. man är aldrig förberedd. från den ena dagen till den andra. från den ena veckan till den andra. och osäkerhet tvekan förväntan. det där förbannade pirret vet inte riktigt vad som händer allt känns så märkligt. overkligt. fint. och det är inte längre en lika abstrakt svävande känsla...

(och mer än så kan jag inte säga nyfiken i en strut!)


*
Helgens och dagens låt(ar):

Over and over
(Hot Chip)
The 3rd time we opened the capsule
(Kitchens of Distinction)

 - yeah!



Kommentarer
Postat av: maggie

det är min stora tröst i livet - att saker kan förändras så fort. det är ju såklart på gott och ont. dåliga saker händer ju...men just de där bra, pirriga grejerna. att de kan komma om fem minuter, eller imorgon...

Postat av: ulrika

ja, my god, nothing is ever certain, det kan lika snabbt svänga tillbaka igen... och sen igen, förändringar på gott och ont minst sagt

2006-09-04 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback