I´m in Sandy Denny heaven

... och jag lyssnar om och om igen, återkommer hela tiden till den där skivan; mitt i allt kaos och lyssnade och nya skivor och recensioner och bränna blandskivor och förbereda för dj-spelningen jag just fått och lyssna lyssna plocka ut samla ihop bränna mer åååhh hjälp. Och då är det till sist bara Sandy Denny som gäller, så vackert som balsam för själen melodierna stråkarna och pianot och en röst som är helt fantastiskt vacker (mina favoritlåtar är de från första albumet North Star Grassman & the Raven); jag har en stackars samling som går på repeat (An Introduction to) men nu finns det ingen återvändo det här går inte längre nu har jag äntligen äntligen beställt de tre första albumen. Och till alla er som ännu inte upptäckt Sandy Denny  - ni måste höra; om ni gillar folksångerskor som Judee Sill, Bridget St John, Catherine Howe - go for it!

sandy denny north star grassman


*
Nästan lika gärna lyssnar jag på Brightblack Morning Lights självbetitlade album; deras näst intill hypnotiskt långsamma och mörkt bluesiga Mazzy Star/Spiritualized/Velvet Underground-lika album är otroligt, otroligt bra; den coolaste skivan just nu helt klart!

Annat som jag lyssnar på är The Boats: Tomorrow Time, Santa Maria: s/t, Woods: At Rear House och Greg Haines: Slumber Tides.
 

*
Dagens upptäckt är annars: Ström. Pausfågeln Remixed  -  elektronisk experimentell pop och fågelsång, javisst, alla musik- och ornitolognördars drömskiva månntro? (Nu är jag ingen ornitolognörd men jag tycker fågelsång är vackert). Medverkande artister är bl a Hans Appelqvist, Tape, Sophie Rimheden och Midaircondo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback