Liten rapport: yes, I´m still alive!

ja, jag vet jag varit dålig på att uppdatera, varför, vet inte riktigt, har inte orkat, inte haft nån inspiration, gjort annat kanske... men det är nåt med november och mörkret, detta mörker... och ja, sen saker som händer runt omkring en hela tiden, tankar tankar och strul och roligt och allt möjligt. och nu alldeles nyligen en stackars vinterkräksjuk sjuårig son, som vaknade varje timme en hel natt och kräktes, stackars stackars gulleungen; annars mest sitta och surfa runt och inte göra mycket till nytta, men söka lite jobb, ja, bibliotekarie är jag ju faktiskt, så det kanske ordnar sig snart med det, för det blev ju inget med den där arbetspraktikplatsen. bara en massa strul med arbetsförmedlingen...

och skriva skriva trögt trögt suck pust stön jävla skit och sen lite idéer testa testa och jaa, eufori och ja, kanske. och nu har jag skickat iväg ett manus till förlaget med den något tvivelaktiga men helt geniala titeln "wonderful falling tomorrow"... kanske kanske blir det en ny bok så småningom...

men hösten har varit fin och rolig men också strulig och lite deppig emellanåt, men alltid nya friska tag, och mycket musik har det varit förstås, har levt och andats musik musik musik, och endel bra konserter sen sist: ladybug transistor, detektivbyrån, heaviness, och lite mindre bra: css i fredags på debaser men ja, trevligt ändå för jag gick dit med m, och hans numera flickvän, t, som jag hälsat på en gång för länge sen - och alltid lika gulliga h som jag inte sett på väldigt länge (men saknade e!), det var fint att ses! och sen nåra fler som var där och lite av en överraskning, människor jag bara blir så glad av att träffa, och vad spelar det för roll att h säger att jag är en 10-poängare (gulliga du!) och kan få vem jag vill, och det kanske är så men ändå inte,och vad betyder det och visst vem jag vill men vad blir det av det hela, kanske nåt kort, fint, ja, säkert, men troligen struligt, eller inget alls, och sen samma sak igen och aldrig på riktigt, fan;

och för nån vecka sen drygt var jag och clara iväg en sväng ner till trollhättan och läste våra dikter på minipoesifestival, det var fint och trevliga möten (kul att träffas pontus, en "övergång" kommer snart!) och johan l, tusen tusen tack för att ni ville ha mig, hoppas det blir uppläsning på göteborgs poesifestival nästa gång; och ja, sen var det den där katapultprisjubileumsfesten, en massa författare (kollegor), och sen stafettläsningen där alla läste en rad från sin debutbok (d v s dom som debuterat mellan 1999-2005, fast alla var ju nu inte där!), och det blev lite roligt ändå, och god buffé och kul träffa folk och endel var det länge sen man såg, och sen vidare till kvarnen förstås; och nu på torsdag-lördag är det träff med andra unga konstnärer/musiker/författare inför två uppläsningskvällar i helgen på forum, i vasastan, och det blir samtidigt lite av en återträff för oss som gick ut litterär gestaltning i våras, det blir fint att ses igen, och spännande hela arragemanget med möten mellan olika skilda konstnärliga uttryck - ändå har jag inte lyckats uppbåda den där entusiasmen men det blir nog bra och kul och allt möjligt; och sen blir det filmkonsert (stumfilmen "häxan") på torsdag kväll, matti spelar med sin ensamble på filmhuset, får man inte missa och jag ska dit, ska bli såå kul! var så länge sen nu jag träffade finaste fina matti! och mer konserter framöver såklart, nu närmast på fredag efter uppläsningen blir det  embassy på debaser, jaa! ska träffa monika där, my new friend, det är så mycket energi och jävlar anamma som sprudlar där, det är härligt, blir så glad... vänskapen räddar allt! ja, det är verkligen så, tänk alla långa, ältande galna samtal, marie, tack tack, ovärderligt, du finns alltid där, du är fantastisk!


*
avslutar med ett par länkar till bra musik jag hittat på my space på sistone, har upptäckt att det finns väldigt bra och spännade techno, javisst, hade jag ingen aning om, fast
Andreas Tilliander är ju bra (och trevligast) förstås:


Ellen Allien (technopop) - lyssna särskilt på "Way out" (men även "Your body is my body")

Pluxus (electro/technopop)

Detektivbyrån (elektronisk folkpop)

Heaviness (neo-shoegazing - eller kanske är det 1989 igen?!)

Memory Band (akustisk folk)



*
Månadens album: Ys (Joanna Newsom)

Joanna

Kommentarer
Postat av: Tatti

Kul att du nämner just "Way Out" den brukar aldrig nämnas annars men jag älskar den låten helt sjukt bra.

Lyssnar på kommande Julian Fane, finns ett par låtar i "Way Out" stilen faktiskt.

2006-11-29 @ 12:43:31
Postat av: Tatti

Oh heaviness för ju inte dumt alls.

2006-11-29 @ 12:46:53
Postat av: ulrika

ja, konserten med heaviness var verkligen super, wow, gick rakt in! och detektivbyrån som spelade innan också helt fantastiska, svårt säga vilka som var bäst... en grym kväll helt enkelt. och jo, ironville som spelade som sista band var också bra, men gjorde inte lika starkt intryck live som de andra.

ett stort tack till terry helt enkelt. som bokade in samtliga till falling & laughing den kvällen, bäst!

2006-11-30 @ 14:40:22
Postat av: Johan

Stort tack för läsningen, det var grymt! Hoppas allt är bra. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback