So This is Goodbye

Jag vill bli omtyckt för den jag är

JAG VILL BLI omtyckt för den jag är, inte för en massa
andra saker som egentligen inte har med mig att göra.
Varje gång jag träfffar någon trevlig tjej så börjar jag
snart ana attt det inte är mig hon gillar egentligen. Hon
tycker bara om mig för att jag är charmig och insiktsfull
och ömsint; för att jag har humor och sköter min per-
sonliga hygien. Såna saker. Men nu är det slut med det
Numera döljer jag allt sånt ganska väl när jag möter nya
människor. Och hitttills har det fungerat över förväntan:
jag har blivit nobbad i stort sett varje gång jag varit på
krogen under det senaste halvåret. Det är helt enkelt ett
perfekt sätt att sortera bort alla ytliga tjejer som uppen-
barligen aldrig skulle tycka om mig för den jag är.

 - Tomas Kindenberg; ur Kan du inte bara vara pinsamt tyst (Zoo Publishing, 2006)


Hahaha, ett hett tips till alla (oss) singlar därute?!!



*
Läs: Cynisk romantiker (Åsa Grenwall; serieroman. Ordfront Galago, 2006)

Lyssna:
In the Morning (Junior Boys; från "So this is Goodbye", 2006)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback