Höstens konserter!

Hjälp, många bra band som spelar i Stockholm i höst! Blir ständigt uppdaterad via mejl från Luger. Och jag min galning har visst sovit den senaste tiden eller nåt, vet inte. Fast jag vetat om det sen länge hade jag helt glömt bort - och nu är det helt uppbokat såklart: Hot Chip spelar på Debaser Medis söndag den 17 september - och jag missar! Känns verkligen tråkigt, tror det blir en av höstens roligaste! Om nån vänlig själ känner nån som har extra biljetter eller så, får man gärna höra av sig till mig...

Så nu har jag köpt biljetter (i tid) till två andra konserter som är minst lika viktiga, M Ward den 22 oktober på Södra teatern och Yo La Tengo på Debaser Medis den 1 november, häng med! Helena och Clara, nu är det dags att dra på konsert tillsammans igen tycker jag, vore jättekul!

Annars ska jag för allt i världen inte missa TAPE och Tenniscoats som spelar två konserter på Ugglan, den 3-4 oktober. Man får väl vara där i tid men är inget förköp (tror jag), kan nog bli fantastisk bra. Missa inte!

Och så spelar Camera Obscura den 6 oktober, måste se! (Men har inte lyckats klura ut var man köper biljetter, gick in på Svenska Musikklubbens hemsida men där fick man inte mycket hjälp...)

Så hösten kanske är räddad!




*
  Här är några andra bra:

15/9 Mogwai (Berns)
19/9 Mixtapes & Cellmates + Slagsmålsklubben (Falling & Laughing, Debaser Medis)
23 /9 Fontän + Fibes oh Fibes (Falling & Laughing, Debaser Medis)

8/10 Essex Green (Debaser)
11/10 Magic Numbers (Debaser)
uppdatering! 13/10 Frida Hyvönen & El Perro del Mar (Ugglan)
13/10 Lambshop (Södra Teatern)
13/10 The White Rose Movement (Stockholmsnatt, Debaser)
19/10 Hidden Cameras (Debaser Medis)
28/10 Arab Strap (Fritz´s Corner, Debaser)

1/11 Final Fantasy (Södra Teatern)
7/11 Junior Boys (Debaser)
 9/11 The Brian Jonestown Massacre (Debaser Medis)
15/11 Sufjan Stevens (Berns)
24/11 Cansei De Ser Sexy (Stockholmsnatt på Debaser)
30/11 (ingenting) (Södra Teatern)

uppdatering! 8/12 Love is all (Stockholmsnatt, Debaser)
22/12 Peter, Bjorn and John (Stockholmsnatt på Debaser)


Får uppdatera vartefter, är det nåt bra jag missat?



par svartvit bild


Dagens låt(ar): Love comes to me; Strange Form of Life; Cursed Sleep; Lay and Love (Bonnie "Prince" Billy)


Kommentarer
Postat av: Helena

Konserter i höst - ja! Annars kanske vi ses på lördag på Ugglan? OEI har release på sitt finlandsnummer, suOmEI. Det är späckat schema 15-22, sedan allmänt party. Och redan på fredag läser några suomalainare på Cafe Edenborg. Jag ska försöka hinna dit efter jobbet. Ses vi?

Postat av: ulrika

oj det låter kul, café edenborg (eller hade vissa funderingar på ugglan iofs) på fredag alltså? när ska du dit? och OEI på lördag låter bra, hm, det var flera saker den kvällen... jo, club starfly på hantverkargatan,konsert med bla friska viljor, och så debaser medis förstås, också konsert och klubb

kul med mycket att välja på. vi hörs helt enkelt!

kram!

2006-09-12 @ 23:46:07
Postat av: Cecilia

Hej!

Jag hittade din blogg då jag en gång sökte på Josephine Foster och jag har fortsatt och läsa för att jag tycker att den är bra. Vi verkar ha ungefär samma intressen och musiksmak. Intressant läsning om musik. Roligt att du även går på konserter för det är så få kvinnor +30 som gör det, vi är i minoritet. Vart tar alla vägen? I kväll skall jag också gå och se M. Ward. Vi kanske ses!


Hälsningar Cecilia

2006-10-22 @ 11:37:43
URL: http://ceciliaenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback