Film: The Brown Bunny

"the worst film in the history of Cannes"

brown bunny dvd


The brown Bunny av Vincent Gallo är rak, ömsint, ångestladdad och smärtsamt uppriktig (om än inte lite väl manligt narcissistisk!); en film som långsamt och metodiskt trappas upp till den smärtsamma händelsen kring vilket allt kretsar, en film som i slutet ställer den manliga sexualiteten mot väggen; den är fylld av smärta, ensamhet, längtan, själväckel och förträngning; sevärd och drabbande.

Tillägg: Omtalad framförallt för scenen där skådespelerskan Chloe Sevigny faktiskt for real suger av Vincent Gallo. Den smärtsamma händelsen som filmen faktiskt hela tiden kretsar kring men som man först mot slutet får uppenbarad, själva filmens stora trauma, och de frågeställningar den skapar försvann tydligen i den upprörda diskussionen kring den kontroversiella scenen i hotellrummet.

Kommentarer
Postat av: maggie

intressant! jag har bara sett filmen hånas till höger och vänster, nu blev jag riktigt sugen på att se den i stället!

Postat av: ulrika

jaha... jag missade väl lite grann debatten när den var av nån anledning, men blev nyfiken genom en kompis som sett den, och ja, kontroversiell är den väl, och visst kan man säkert irritera sig på vincent gallo, men jag såg om den nyligen och blev verkligen drabbad av sorgen i den, ångesten... ja, kolla och tala gärna om vad du tyckte sen! jag tror att det är en film som man kan tycka en massa olika om beroende på var man lägger tonvikten och att den går att tolka på flera sätt. den kanske egentligen är patetisk och tråkigt långsam, men... ja, jag tyckte om den...

2007-04-26 @ 21:57:17
Postat av: Tatti

Såg den på en bio i Paris för ett par år sedan. Jag älskar den, som det mesta med och av Gallo. De som hatar den har inte sett den.

2007-04-28 @ 15:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback