Gnomonsong: Rio en Medio

49050-197

Nu när jag ändå är igång: ytterligare en fantastisk kvinna; bakom namnet Rio en Medio döljer sig singer/songwriter och ukelelist Danielle Stech-Homsy, som nyligen släppte sitt debutalbum Bride of Dynamite på Gnomonsong, samma skivbolag som Jana Hunter - leta genast  upp Jana Hunters grymt coola album Blank Unstaring Heirs of Doom från 2005 om ni ej redan hört.

Rio en Medio är vacker, experimentell, elektronisk-akustisk neofolk i ovan nämnda Jana Hunters och Cocorosies anda, bitvis finns också stora likheter med Vashti Bunyan. Lyssna på
myspace


*
Annars bäst just nu (lyssna!): Liars Drum´s not dead (Mute; 2006)

Kommentarer
Postat av: Pinhead

Har beställt Rio en Medio, borde få den på måndag. Ser verkligen fram emot att få höra den.

Ja Liars skivan är lysande. En av de skivor som nästan kom med på min top 10 lista över 2006 års bästa skivor.

Postat av: Pinhead

Låter riktigt trevligt efter första genomlyssningen.

2007-02-19 @ 18:53:36
URL: http://pinhead.blogsome.com/
Postat av: Helena

Nehej hörrödu, nu är det dags för en rapport! Hur ligger landet? Och stort tack för senast. Jag hade massor av bra samtal med fina människor.

2007-03-11 @ 14:04:58
URL: http://sangvinikern.blogspot.com
Postat av: ulrika

jo det är väl dags men så här blir det väl när man redan lite grann har börjat tröttna på bloggen... och sen går å blir förälskad och istället spenderar största delen av sin tid med att messa och prata i telefon och hälsa på vederbörande i nyköping, ja så är det, en kort liten rapport från mitt liv just nu, men ja, jag ska försöka skärpa till mig med bloggen, men har ingen inspiration alls nu... sorry

2007-03-12 @ 13:07:15
Postat av: Anna

hej, det är jobbigt jobbigt med kärlek, speciellt som man liksom vant sig vid att rå sig själv.. plötslig BRYR man sig så mycket.. men det är värt det, jobbigt att ni bor i olika städer (bor han i götet, då kanske vi kan ses om du kommer hit..!)
hoppas det blir bra, är bra,
hörs, STOR KRAM syster,
läser dina dikter ofta, tack.

2007-03-20 @ 17:49:34
URL: http://annasdubonnet.blogs.se
Postat av: Anna

äsch, nu såg jag att han ju bor i nyköping... sorry, jag tror jag läste förbi det i förhoppning att han var göteborgare..

men ljuvligt iaf. är det kärleken denna gången den med VERSALER??
Jag tror det är det för mig.. kram igen

2007-03-20 @ 17:52:03
URL: http://annasdubonnet.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback