och jag sov en natt

och jag sov en natt (nätter) i tröjan som du glömde dofter lukten av dig kvar hur länge ska vi vänta dagar innan nästa gång vi ses veckor ibland känns det bara omöjligt säger du avståndet varför ska det vara såhär svårt kommer det nånsin bli du och jag det här är inte bara en flirt nej vill ha


åtrå som en spänd tråd mellan kroppar stillheten

"telefonsladden mellan benen" säger jag din röst nästan ohörbar

och ögonblicket då ansiktet ögonen och jag faller in

speglar tv-bilden ljuden utanför lägenheten gatuljuden grannarna som pratar fan



och solen som lyste in och jag diskade: du står tätt bakom mig håller om säger "du är"

jag trär min hand fingrarna mellan dina fingrar

"two fingers in the air two fingers in your..."


och vi skrattar och vi småtjafsar senare om något somnar och blir sams igen och ännu mer kära och hur ska vi lösa det här mellan oss frågar du

och sen somna igen bredvid varandra det var så länge sen jag somnade sov såhär bredvid någon kände såhär för någon


och det är aldrig tyst i rummet ja som värme mellan oss de här rummen sänder ut trådar av värme och mellan oss värme som musik mellan kroppar ibland tunga av oro och mörker ibland lätta som ljudet ljuset fjärilar

och det här är alldeles för personligt det blir en dikt som vilken annan kärleksdikt som helst kanske fånig och ordinär och "det där har man ju läst förut" men ändå inte

(det handlar ju om dig och mig så va fan men jag tror jag slutar nu du vet ju eller hur)


*
(till T)

Kommentarer
Postat av: Helena

Det var fint.
Och det fysiska avståndet, ja, det vet jag en hel del om. Resa fram och tillbaka. Det roliga i att upptäcka en ny stad, känslan av att vara på semester. Och det slitsamma. Att inte hinna bli färdig för man måste åka hem. Eller blir rest ifrån. Tomheten. O-kontinuiteten. Man är både två och alldeles själv. På gott och ont.

Postat av: ulrika

ja va fint du skrev själv, ja så är det , precis som du beskrev det...

2007-03-12 @ 16:25:50
Postat av: peder

lyrik! god!

2007-03-30 @ 20:29:25
URL: http://www.stickomdeintpassa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback