Soundofmusic # 7

Nya numret av Soundofmusic finns nu att läsa; recensioner av bl a Explosions in the sky, Marissa Nadler, Nine Horses, Pistol Disco, Pole m fl. Själv bidrar jag med två recensioner denna gång: Santa Maria och Woods.

Annars i detta nummer: fokus på festivalen Perspectives 2007 i Västerås, en av Nordens viktigaste mötesplatser för fri musik - jazz, improvisation, rock och noise.

Enjoy!


*
Intressant just nu/nyfiken på:

Radical Face
indie/folk/experimental
- "Ghost" (Morr Music, 2007)
Tarwater
electronica/pop
- lyssna på låtar från "The Needle is travelling"; den 26 april släpps nya albumet "Spider Smile" (Morr Music).
New Young Pony Club
new wave/electronica/indie
- lyssna på singlarna "Ice cream" och "The Bomb", yes!
Honeydrips
- lyssna på "(Lack of) love will tear us apart ", snart släpps cd:n "Here comes the future".
Black Angels
psychedelic/folk rock/experimental
- en skiva från förra året som jag missade, "Passover "(Light in the attic, 2006).

Kommentarer
Postat av: pinhead

Radical Face låter helt ok. Beställde skivan tidigare i veckan men har tyvärr inte fått den än. Morr ger ut mycket bra grejer så jag förväntar mig att den växer och kommer upp i sann Morrklass.

Postat av: ulrika

jo de ger ut bra grejer, har lyssnat på nya tarwater nu, hört endel låtar från förra, men känns som den förra är bättre...?!! men måste kanske lyssna in mig lite mer

2007-04-03 @ 13:22:32
Postat av: pinhead

Har varken hört nya eller förra med Tarwater. Får helt enkelt ta tag i det. Nu lyssnar jag på Karen Daltons skiva. Helt underbar.

2007-04-09 @ 12:27:37
URL: http://pinhead.blogsome.com/
Postat av: Kristoffer

Schysst blogg!!! I like it.

2007-04-20 @ 13:10:30
URL: http://www.slackerjournal.blogspot.com/
Postat av: Anna

Honeydrips är bra!:)

2007-05-07 @ 17:08:08
URL: http://menmankanjualltiddromma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback