At least I offer my own disaster (årets album 2007)

Jag vet att jag är sent ute, men kanske är det någon som fortfarande är intresserad av att läsa ännu en lista över årets album 2007, själv blev jag ganska mätt på alltihop ett tag och orkade inte färdigställa någon egen, men här är den nu. Som vanligt är listan över album som jag ännu inte hört (kanske nån låt här och där) - och absolut måste höra mer av - ganska lång, framförallt gäller det Songs of Green Pheasant, Sly Hats, Basia Bulat, Sunset Rubdown, Beirut, Anna Järvinen, Ladybug Transistor, Vampire Weekend, Band of Horses, The Field, Andrew Bird, Saturday Looks Good to Me...

Tanken är att jag ska lägga in länkar så att ni lätt kan komma vidare och lyssna på samtliga artister (+ skivbolagets namn). Annars kan ni ju alltid kolla myspace...


*
Årets album 2007:

The Twilight Sad: Fourteen Autumns & Fifteen Winters
Panda Bear: Person Pitch
Seabear: The Ghost that Carried Us Away
A Sunny Day in Glasgow: Scribble Mural Comic Journal
John Maus: Love is Real
Electrelane: No Shouts No Calls
Lavender Diamond: Imagine Our Love
Woods: At Rear House
Paper: As As
Robert Wyatt: Comicopera

Rio En Medio: The Bride of Dynamite
Maps: We Can Create
Low: Drums and Guns
Caribou: Andorra
Deerhunter: Cryptograms
Sea & Cake: Everybody
Radical Face: Ghost
Lost in Hildurness: Mount A
Rock Plaza Central: Are We not Horses
Of Montreal: Hissing Fauna


Årets svenska album:

Studio: Yearbook 1
Taken by Trees: Open Fields
Dieter Schöön: LaBlaza
Honeydrips: Here Comes the Future
Sambassadeur: Migration
Wildbirds & Peacedrums: Heart Core
Santa Maria: s/t
Pistol Disco: Radiation
Boat Club: Caught the Breeze EP
Taxi Taxi: s/t EP


Årets återutgivningar/samlingar:
Robert Forster & Grant MacLennan: Intermission
Bobb Trimble: Harvest of Dreams; Iron Curtain Innocence



Övrigt värt att nämna:
The National: Boxer, The North Sea: Exquisite Idols, Liars: Liars, Ulrich Schnauss: Goodbye, Au Revoir Simone: Bird of Music, Bodies of Water: Ears will Pop & Eyes will Blink, Apparat: Walls, Arcade Fire: Neon Bible, Boats: Tomorrow Time

Kommentarer
Postat av: Niklas

Fin lista! Har hört långt ifrån allt, men det jag hört tycker jag mycket om.

Falling & Laughing ja, det är inte alls omöjligt att jag dyker upp där. Lovar att ropa hej om jag ser dig. :)

Postat av: Jonatan

fan jag upptäckte seabear idag, du hade ju rätt Ulrika! Fan vad fint, i sing i swim är det vackraste på länge länge..

2008-01-20 @ 19:09:00
URL: http://koksilasten.blogg.se/
Postat av: Eddie

Åh, Taxi Taxi! Har inte skaffat deras skiva. "Old Big Trees" är ju fortfarande en fantastisk låt, är övriga låtar lika bra?

2008-01-25 @ 13:40:00
URL: http://popmusik.blogg.se
Postat av: Jimmy Myhre

Taken By the Trees är en egen favorit. Bra lista

Ville passa på att framhäva skivgrisens frammarsch. Vi är numera 4st skribenter som arbetar på sidan

Mvh Jimmy
http://skivgrisen.blogspot.com/

2008-01-31 @ 20:26:36
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Chriko

jag tror att du kommer älska den här:

Hopewell - Beautiful Targets (2007 år bästa skiva)

2008-03-10 @ 22:07:01
Postat av: ulrika

tack, jag ska kolla upp hopewell... har legat väldigt lågt på musikfronten på sistone inte riktigt orkat eller hunnit uppdatera mig... så mycket annat som händer, och jag tror jag fått lite overload på ny bra musik de senaste åren, varit helt galet på och haft koll... orkar inte riktigt köra i samma tempo. ja, ja. man har sina olika faser. men lyssnar på musik gör jag ju hela tiden dock! men dåligt med pengar och jag vill sååå gärna ha själva cd:n, tycker det är lite trist bara ladda ner

2008-03-12 @ 18:58:17
URL: http://ristarinsinamarken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback