Julie Verhoeven

julie 2
julie verhoeven 1
julie 3

Julie Verhoeven
igen, gillar verkligen hennes illustrationer. De här bilderna/collaget ovan hittade jag på en japansk blogg, och nu är jag är helt fascinerad av den, inte för att jag kan läsa eller förstår nåt, men av de där svarta tecknen mot den vita bakgrunden. Och mitt i allt detta obegripliga kommer ibland ord (ofta egennamn) med latinska bokstäver, ord jag förstår, Julie Verhoeven, Disney, Dali, Arcade Fire; då och då dyker det upp inlägg skrivna helt och hållet på engelska. Men hur vackert, poetiskt är det inte att bara vila ögonen på de där tecknen, de blir som bilder, mönster. Så skönt att slippa orden ibland.


*
Hellre än att skriva egna inlägg läser jag just nu andras bloggar. Idag fick A place for Robots mig att återupptäcka Ariel Pinks fantastiska låt Alisa, dessutom med en tillhörande underfundig beskrivning. Jag lyssnade på Haunted Graffiti och Doldrums som besatt förra våren och sommaren, underbart. Kärlek!

Och här är en helt fantastisk nyupptäckt nätshoppingsite, Mrs H. Jag vill ha typ alla klänningar där, men hur nånsin ha råd med en klänning för över 3.000:-?! Ja, ja... Man kan ju alltid drömma, det kostar inget. (Och shoppa second hand och på H&M, eller andra alternativa butiker som inte tar hutlöst betalt för en jävla klänningstrasa.)

Kommentarer
Postat av: mattiasg

o den japanska bloggen heter?
illustrationerna är ju fett fantastiska!
så vågat. jag vill oxå våga med färg.
idag skall jag banne mig våga...förutom kaffe o paynes grey (arkitekternas fegfärg i akvarellådan).
jag lovar, att jag inte skall lämna ritbordet förrän det finns ngt med färg på.
Julia, ja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback