Cold Days from the Birdhouse

Verklighetsflykt verklighetsflykt musik musik underbaraste musiken räddar mig alltid. Å underbara vänner vänner, käraste ni. Å skriva skriva. Dikta. Poesi. Mitt liv just nu. Å så lite realism och naturalism snorig näsa dundrande huvudvärk jag dör jag dör och dammtussar under sängen och smulor som klibbar fast under fötterna värme värme och ligga under svettiga lakan proppa sig full med värktabletter och sova sova. Till sist vakna och känna sig ok. Titta på Tarkovskijs Stalker, Allens Match point, Poirot. Och sen funderar på att plöja igenom Brideshead Revisited igen. Sova mer. Vakna. Blogga. Ha ont i ryggen vara stel i nacken för att man legat till sängs mer eller mindre tre dar i sträck. Se ljuset i tunneln att det vänder nu. Ta en promenad till affären och handla mjölk. Känna krafterna komma tillbaka. Känna att det är härligt att leva. Trots allt. P g a allt. Längta längta trängta. Vibrera inspirera fabulera hobbylera (haha, kunde inte låta bli att stjäla det där från dig Eff...!)


*
Playlist v. 32:

Deerhunter: Spring Hall Convert

Bodies of Water: We are Co-Existors

Parenthetical Girls: The Weight she Fell Under

Seabear: I Sing I Swim

Soft Hearted Scientists: I wanted you

The Twiligth Sad: Cold Days from the Birdhouse

Boat Club: Warmer Climes

Theoretical Girl: The Boy I left behind

Stars: The Night starts here & Your ex-lover is dead (Final Fantasy Remix)

Julie Doiron: No More






Kommentarer
Postat av: Jeppa

Ulrika, jag har följt din blog från och till nu ett tag och det här är en av de sidorna jag vänder mig först till när jag känner för att läsa om bra musik. Du har känsla för feeling,
Jeppa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback