Ett lysande namn # 5 ute nu!

Läs det nya numret av poesizinet Ett lysande namn som denna gång handlar om humor!

Inledaren:

"Humornumret har varit det svåraste numret av allihop att få ihop. Vi har refuserat så mycket att det blivit en bonzai. En liten miniatyrfyr men det som lyser här är hard to the core."



***

Jag tror att det är en pojkvän.


1.

Är det fyrkantigt? Ja.
Kan man skicka det med posten? Nej.
Finns det till försäljning? Nej.
Kan man använda det med sina vänner? Ja.
Är det större än ett land? Nej.
Är det inne i andra saker? Irrelevant.
Håller man i det när man använder det? Irrelevant.
Får det plats i munnen? Nej.
Kan man kontrollera det? Ja.
Har du sett någon i verkligheten? Ja.
Finns det utomhus? Ja.
Använder man det på nätterna? Ja.
Är det värt mycket pengar? Nej.
Kan man hitta det på en bondgård. Ibland.
Är det större än en mikrovågsugn? Ja.
Styrs det av människor? Ja.
Kan det ändra storlek? Irrelevant.
Jag tror att det är en fest. Fel.
Jag tror att det är en dans. Fel.
Växer det med tiden? Kanske.
Jag tror att det är en pojkvän.



2.

Du tänkte på medicin.
Blir folk glada av det? Du sa Troligtvis, Jag säger Nej.
Är det färgglatt? Du sa Ibland, Jag säger Nej.
Är den hårdhudad? Jag säger Nej.
Innebär det kontakt med andra människor? Du sa Troligtvis, Jag säger Nej.
Använder folk det varje dag? Du sa Det beror på, Jag säger Ja.
Använder man det på arbetet? Du sa Nej, Jag säger Ja.
Innehåller det en vätska? Du sa Ibland, Jag säger Nej.

Liknande föremål
en ölburk, en pizza, anti-depressiv medicin, ett påskägg, ett piller, en tillsägelse, en burk, en pizzabit, sushi, middag, en påse chips, godis.

- Kajsa Hellsing Rydergård

Kommentarer
Postat av: Kajsa H R

Hej. Gillar att du har citerat mig (eller 20q?). Sånt som man bara hittar när man googlar sig själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback