Vinyl: Station to Station

Station to station album

Åh, vackraste, vackraste låt - Wild is the Wind med David Bowie! Från albumet
Station to Station; jag hade av någon anledning lyckats glömma bort hur smärtsamt vacker den är; texten, hans röst - allt! Brukade lyssna på den om och om igen en gång i tiden, och nu har den fått en liten renässans här hemma hos mig; jag återupptäckte den dels genom Cat Powers The Covers Record, som jag köpte för någon månad sen, dels genom J som var på besök i torsdags kväll förra veckan; han fick mig att plocka fram vinylskivan med Bowies version, och det var en närmast religiös upplevelse, tack...

Och hela albumet är förresten värt att återupptäckas, lyssna!



Kommentarer
Postat av: clara

fantastisk låt - ja - jag psyklyssnade (eget myntat begrepp när man är tvungen att tvångsmässigt lyssna på samma låt om och om igen) på just denna låt när jag gick i högstadiet. Senare: wild is the wind med Nina Simone. Och jag har hört den sjungas på en begravning. texten: ja!
har du sett helenas senaste bloggtext?

2006-04-10 @ 18:13:59
Postat av: ulrika

... nu har jag läst och kommenterat på helenas blogg! ja, den där reccensionen i horisont visste jag om, en vän berättade. men inte läst den själv ännu. blev jätteglad!

"psyk-lyssna" var ett bra ord. ja, själv lyssnade jag på den låten nångång på högstadiet jag också, mina föräldrars vinylskiva. som numera är min...

2006-04-10 @ 22:23:00
Postat av: clara

hej - imorgon kommer jag inte till ugglan tyvärr för det är premiär på en Pinter-pjäs på moment:teater i Gubbängen som jag just nu leker är min arbetsplats... Men tar gärna mot tips om fler evenemang när helst de dyker upp!

2006-04-11 @ 12:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback