Dagens låt(ar)

.. och ja, idag idag... flyr jag bara in bort iväg in i musiken, och skriver på bloggen dricker kaffe och mer kaffe, allt för att slippa ta tag i allt det där andra, alla "måsten" och "borden", det är både glädje, förväntan, vemod och ångest, och musiken förstärker än det ena än det andra och jag vill vara i allt känna känna bara vara i nuet vara lycklig mitt inne i musiken tonerna sväva bort inte vara här och nu utan nån annanstans bättre ställe var jag vet inte men vill vill så mycket men stannar här inne skönast stanna och här är några låtar jag vill lyssna på om och om igen just nu om ni kan lyssna lyssna ni med

Camera Shy (The Lucksmiths)

Never the Last Time (Soft Eyes)

Don´t Ask (Grizzly Bear)

Drama King (Peggy Honeyvwell)


peggy honeywell

Upptäck fantastiska Peggy Honeywells
Faint Humms (Galaxia, 2005), alt. bluegrass/country/folkpop, som en skön blandning av Gillian Welch och Cat Power, Mazzy Star, och ja, kanske Cowboy Junkies. Läs också kortrecensionen "Två konstverk i ett".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback