Ny musiktidskrift: Ondskan

ONDSKAN #1: "Ondskan är en intervjutidning som blandar just intervjuer med artiklar om och analyser av svensk och europeisk musik. "Popmusik ur ett vidare perspektiv" står det på framsidan, och vi tycker att det betecknar innehållet ganska bra. Ny indiepop, ny techno, ny electronica och ny listmusik är det vi i första hand intresserar oss för. Ämnen i Ondskan #1 är bland andra: Erik de Vahl, Milky, Pet Shop Boys, Taxi Taxi, Arvo Pärt, Van Dyke Parkas, Webstrarna, West End Girls, The Field, Markus Guentner, Most Valuable Players, Otur och Psapp."

ondskan musiktidskrift

BESTÄLLNING: Lösnummer av Ondskan #1 samt helårsprenumeration 2006 finns att beställa
här.


Kolla även i min länklista - andra bra tidskrifter om musik (nättidskrifter):

- Le Manchester
- Revolver

Kommentarer
Postat av: Jakob

Webstrarna, finns de verkligen fortfarande? Det var väl de som gjorde "Moln på marken", en jäkligt skön låt som jag fortfarande kan råka nynna på ibland...

Postat av: ulrika

jakob: känner inte till låten (bra titel), men namnet webstrarna känns ändå bekant på nåt sätt.

ondskan fick ingen vidare kritik idag i dn, ska iallafall köpa numret och läsa, är alltid kul med ny musiktidning! fast det blir kanske aldrig så bra som "pop" på 90-talet (nostalgi)!

2006-02-15 @ 10:18:28
Postat av: puttisarna.

hej. vi tycker att det är sjukt jobbigt när dom små barnen är überbegåvade & sjukt snygga & alternative cool. aight? aja. de e fia.

2006-02-19 @ 01:08:38
Postat av: puttis 2.

okej jag var oxå med. (magdi)

2006-02-19 @ 01:09:15
Postat av: ulrika

hi-hi-hi, "puttisarna" (?!), ni är roliga... : )

och här ligger jag med dunderfeber och ont i halsen, suck. jag vill bli frisk - nu!

2006-02-19 @ 20:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback