Midsommar: vinylsingelsamling & champagne



Yazoo: Nobody's Diary (Cover Art)


På midsommar blir det picnic i det gröna med några vänner - med champagne och bärbara skivspelaren! Jag tar med min gamla singelsamling, komplett (ja, även de pinsamma) med datum när jag köpte dem skrivet på insidan av konvoluten (javisst!) -

här är den:


Abba: Summer Night City
Marc Almond: The House is Haunted
The Art of Noise feat. Duane Eddy: Peter Gunn
Bronski Beat: Hit that Perfect Beat
Camoflage: Oktober
Tracy Chapman: Fast Car
The Clash: This is England
The Cure: In Between Days
Date X: Trappuppgång
Depeche Mode: It´s Called a Heart
Depeche Mode:Shake the Disease
Duran Duran: Girls on Film
Echo & the Bunnymen: Bring on the Dancing Horses
Fine Young Cannibals: Good Thing
Killing Joke: Sanity
Luka Bloom: I Need Love
My Bloody Valentine: Feed Me with Your Kiss
Noice: Allting okey
Noice: Vi rymmer bara du och jag
Paris Bis: Body & Soul
Propaganda: Duel/Jewel
Public Image Ltd: Disappointed
The Shades of Orange: I Said Yes
Simple Minds: Don´t You (Forget about Me)
Siouxie & the Banshees: Song from the End of the World
The Smiths: Sheila Take a Bow
The Smiths: Girlfriend in a Coma
The Soup Dragons: I´m Free
The Stone Roses: Fools Gold
The Stone Roses: Elephant Stone
Joe Strummer: Love Kills
Donna Summer: I Feel Love
David Sylvian: Let the Hapiness In
David Sylvian: Taking the Veil
Twice a Man: Girl
Ubangi: Monster ombord
Suzanne Vega: Luka
The The: Slow train to dawn
Yazoo: Nobody´s Diary
Yello: Bostich


Jag har två singlar från 70-talet, Donna Summer: I Feel Love och Abba: Summer Night City, som jag köpte när jag var 11! Resten är, som ni märker, 80-tal. Sen dess har jag inte köpt en enda vinylsingel, men funderar på att börja igen, leta begagnat - det är ett så fint format! Och så kul att spela!

Hm, det blir kanske lite mycket nostalgi, vet inte... men vi får se till att lyssna på ny musik också, såklart!

Glad midsommar på er!



Kommentarer
Postat av: P

Hej. Jag känner inte dig men har läst det du skrivit och tyckt mycket om det. Jag sitter själv hemma skriver men skulle behöva nån som läste. Kan man skicka lite texter till dig?

2006-06-22 @ 13:57:57
Postat av: maggie

ah, stone roses och in-between days! ni kommer att få en fin midsommar!

Postat av: ulrika

P: det är fint att du vill skicka texter till mig, blir glad, det är ett förtroende, men jag vet inte riktigt... inte just för tillfället i alla fall. hoppas det inte låter ohövligt eller så...

2006-06-25 @ 23:11:01
Postat av: P

det låter inte ohövligt alls. jag tror att jag förstår dig, hade nog inte heller velat, orkat.

2006-06-26 @ 10:06:01
Postat av: clara

hoppas midsommar var fantastisk - jag hade ett komplett firande med ukuleleorkestern fallande midsommarstänger springa över åkrar. farlig midsommar. ledsen att jag missade er dock - vi kan väl ses och utbyta erfarenheter? clara

2006-06-27 @ 13:18:00
Postat av: ulrika

javisst, en öl nåndag kanske? eller fika, helena föreslog det häromdagen, ses!

2006-06-27 @ 17:29:54
Postat av: Helena

Å, lyckos! Som har kvar singlarna. Jag gav bort mina (till Myrorna) vid en flytt. Mest har jag saknat Grisen skriker och "The Quiet One" med The Who. Och den där med Simple Minds som du har skulle jag också velat haft kvar ...

2006-07-01 @ 10:17:12
URL: http://vakna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback