Bedårande!

... det är det enda ord jag kan finna när jag ska försöka säga något om spelningarna på Ugglan med Ass, Tape och Tenniscoats; så fint, så mycket värme, allvar, humor, skicklighet och ödmjukhet. Och alla underbara människor som var där (ni vet vilka ni är!). Den stora överraskningen för min del var Ass (a k a Andreas Söderström), många likheter med Tape (akustiskt/elektroniskt/meditativt/drömskt) men ändå alldeles eget, lyssna på "Stealing Apples", absolutly beautiful! Kom precis hem från konserten (min andra kväll i rad) och är trött, så trött; nu ska jag gå och lägga mig och sova, och drömma sköna drömmar...


*
cd tenniscoats
Tenniscoats:The ending theme (2002)

Lyssna på låten In my blood river från "The ending theme".

Uppdatering
: Några andra låtar: Take me home och My car is burning från albumet "We are everyone" (2004)




*
FYI: Ass släpper sin debutskiva på Headspin Recordings i slutet av 2006, och åker i dagarna på turné med Tape och Tennsicoats.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, det börjar bli dags att gå och lägga sig. Ska bara slänga i mig en tallrik flingor först. Sov gott!

Postat av: Tatti (Avey)

Måste helt klart kolla upp Ass-skivan när den släpps. trevlig Blogg.

2006-10-05 @ 16:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback