Frida H & höstvemod

frida 2frida 2

Gårdagens konsert med Frida Hyvönen på Ugglan - bäst! "Avig pianopop" läste jag nånstans, såååå fantastiskt bra, naket, utelämnande, för att inte tala om texterna; hon spelade bara nytt material, och jag är överväldigad, ser verkligen fram emot nya albumet! (För övrigt en trevlig kväll, blev lite väl många öl kanske, eller hur T?!)

Idag lyssnar jag på höstens kanske vemodigast album Visible Forms med göteborgsbandet Audrey, det passa helt perfekt för "en dag som den här... (man längtar bort)", vem var det som sjöng det...? Jo, Ratata, från deras första tror jag...(ska plocka fram min gamla vinylskiva och nostalgi-lyssna). En dag som den här = höstvemod, bakis-skör (och lätt illamående) och med en väldigt stark tycka-om-känsla, förvirring också kanske...


*
Annan intressant musik just nu: Antena: Camino Del Sol; Various Artists: Wayfaring Strangers. Ladies From The Canyon; Library Tapes: Feeling For Something Lost; Bearsuit: Team Ping Pong; Beach House: Beach House, Psapp: The Only Thing I Ever Wanted, Kathryn Williams: Leave to Remain;  Sparklehorse: Dreamt for Light Years in the Belly, Buffy Sainte-Marie


Dagens låt: Camino del Sol (Antena)

Kommentarer
Postat av: Tatti

Jaha då blev det en beställing av Antena till slut. Bara massa godis du nämner här ovan.

2006-10-14 @ 18:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback