Bon & sex

ja, det är ju vår, om inte sommar de senaste dagarna, och det känns som jag var tvungen förnya mig lite så det fick bli en annan design på bloggen. hehe, stora saker. lite romantiskt och blått fick det bli tillsist. ja, det är mycket kärlek i luften nu, det känns fint. att vara kär.


'
och senaste bon (# 37) handlar om sex, och jag är med, hehe. men det känns så frustrerande (och lite skamset på nåt sätt) - jag kunde ha sagt så mycket mer. sen blev det så konstigt för det låter som att jag inte vet vad 69:an är för nåt, haha... ja, ja det är inte lätt med samtal som blir överförda till text. och en annan sak, jag använder aldrig ordet "penis", typ aldrig nånsin, vet inte var det kom ifrån den kvällen, haha. märkligt. men är ni nyfikna så läs senaste numret av bon, tre olika samtal. jag samtalar där tillsammans med sigge eklund, gudrun schyman, martin kellerman, lasse lindh, lady oskar och linna johansson. om onani, sexuella fantasier m m. men jag vet ju hur det ofta blir i sån där sammanhang för mig, i samtal med mer än tre personer blir jag ganska tyst, jag är aktiv och med i samtalet, visst, men låter gärna andra prata, tar inte plats, slänger in en kommentar här och där men utvecklar sällan mina resonemang, vet inte riktigt varför, men blir ofta så, och jag känner mig nästan lite frustrerad, fan jag kunde ha sagt så mycket mer, avslöjat så mycket mer, hehe. tänker att kanske kanske ska jag skriva av mig här på bloggen, komplettera, utveckla mina tankar, inspireras av de där samtalen och spinna vidare, tala ut mer, här. ett bättre forum för mig kanske. så det är fullt möjligt att det blir en fortsättning på samtalet... vi får se!




Uppdatering


samtidigt tänker jag: rätten att vara tyst, en önskan att inte tala om allt, viljan att behålla vissa saker för sig själv, inte bara för att man skäms/blir generad, är ovan att prata om sex, eller för att man är orolig att inte vara pk, och inte för att man känner "åh, jag borde/måste vara öppen och frigjord och våga tala om allt" för det kanske jag inte vill, jag övar mig jag samtalar sällan öppenhjärtigt om sex med mina vänner, jag vet inte alltid om jag vill prata om sex och vissa saker är intimt förknippade med den person man för tillfället har en relation till - och framför allt är det väl där, tillsammans med den personen, som samtalet ska och borde pågå, fortgå, kontinuerligt, fantasier berättas och kanske genomföras i praktiken, i ömsesidigt förtroende.

men jag funderar iallafall vidare, och kanske blir det nån slags fortsättning här på bloggen, en mer komplicerad sådan kanske... nedanstående inlägg satte igång nya funderingar kring samtalet i sig, normer kring sex och sexualitet, vad som sades och vem som sa det osv osv

"fuck your mama"

"låt oss tala om sex" (från bloggen femisex: drift)


*
Uppdatering.
Mer reaktioner på artiklarna i bon, här en som var positiv:

"Fint liksom, öppenhjärtligt" /Rodeo Magazine: Caroline Ringskog Ferada-Noli

Kommentarer
Postat av: Jakob

Låter intressant! Men synd att Bon hann före oss med temat.

Postat av: ulrika

ja ni har ju varit pågång länge, när kommer numret? ser verkligen fram emot att läsa! kul att ni ville publicera mina dikter

2007-04-20 @ 20:32:11
Postat av: Jakob

Ja, nu kommer svaret (du märker att jag är hopplöst sen i vändningarna, därav väntan på Ryska huset nr 6-7 också): Numret ska vara färdigredigerat nu när som helst, och skickas till tryck snart snart, bara en fråga om dagar nu...

2007-05-03 @ 15:31:08
URL: http://childejakob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback