Älskat sönder

En bok som jag och min son - som nu är 7 år gammal men som häromdagen frågade efter just denna bok - nästan älskat sönder (vi läste den gång på gång när han var i 2-3-4-årsåldern) är Lilla maskboken av Pernilla Stalfelt. Det är en helt underbart rolig bok om maskar; maskar med olika huvudbonader, maskar som hälsar på varandra med olika tilltal (hej, goddag, tjena, morsning korsning osv); det hela bygger på ett välkänt barnbokskoncept med upprepning, men också på (upp)räkning - att lära sig antal, mängd, siffror; en första mask träffar en andra, de två träffar i sin tur en tredje osv. Enkelt och rakt berättat, illustrerat med Pernilla Stalfelts karaktäristiska fulfina teckningar och humor.


maskbokenmaskbokenmaskboken

Lilla maskboken. En liten rolig bok av
Pernilla Stalfelt (Eriksson & Lindgren)

Kommentarer
Postat av: maggie

jag har bläddrat i hennes böcker om döden, kärlek, våld och bajs, de är ju alla så fina! så mycket humor och så lite präktighet, det är uppfriskande.

Postat av: Helena

Hej vännen!
Tack för dina inlägg på min blogg. Blev mycket glad.
På måndag far jag till Norge. Då ska jag handla Imperativ-böcker till dig! Än så länge är jag inte permanent norrbagge, men det pågår ständiga funderingar i den riktningen. Jag kommer hem igen den 29. Vi får ses snart därefter! Kram!

2007-05-19 @ 12:58:08
URL: http://sangvinikern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback